Webinary

Seria “Gość Proassist” to doskonała okazja, żeby nauczyć się, jak poprawnie zarządzać placówką medyczną.


Zapraszani przez nas goście są ekspertami z różnych dziedzin takich jak prawo, księgowość, czy marketing medyczny i dzielą się wskazówkami przydatnymi dla managerów i właścicieli placówek medycznych.


Jeśli wolisz czytać, niż oglądać, sprawdź transkrypcje webinarów
z goścmi na naszym blogu!

Najbliższy webinar

ZROZUMIEĆ BIZNES MEDYCZNY:

Odpowiedzialność lekarza a proces sądowy

Zapraszamy na bezpłatny webinar na temat prawnych aspektów odpowiedzialności lekarzy. Wspólnie z Karoliną Kochańską omówimy, jak wygląda proces sądowy w sprawach medycznych, jak się do niego przygotować oraz co zrobić, aby zminimalizować ryzyko pozwu pacjenta.

Czego się dowiesz?
  • Jakie są podstawy prawne odpowiedzialności lekarzy?
  • Jak przebiega proces sądowy i ile trwa?
  • Jakie są najczęstsze przyczyny pozwów pacjentów?
  • Jakie działania podjąć, aby skutecznie się zabezpieczyć?
  • Jakie są koszty postępowania i czy warto skorzystać z pomocy prawnika?

Do rozpoczęcia najbliższego webinaru pozostało:

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Zapisz się

Webinary archiwalne

Gabinet medyczny jako spółka z o.o.

Gościem tego odcinka była Adrianna Kamińska – doradca podatkowy i adwokat. Głównym tematem rozmowy była placówka medyczna jako spółka z o.o. Poruszyliśmy m.in. kwestie jednoosobowej praktyki lekarskiej jako spółki oraz zapytaliśmy, jak lekarz może wykorzystywać pieniądze ze spółki na swoje codzienne życie.

Poniżej fragment wypowiedzi ekspertki: “Gabinety medyczne, aby prowadzić taką działalność w formie spółki muszą być zarejestrowane jako podmiot leczniczy. Związane z tym kwestie formalne nie są skomplikowane i przechodzi się przez nie tylko raz na początku. Dlatego warto rozważyć taką formę, która może dać wiele korzyści w następnych okresach.“

Ochrona Danych Osobowych

Gość odcinka to Inspektor Ochrony Danych Osobowych – Ireneusz Zabawa. Jako ekspert od ochrony danych, Irek opowiedział nam między innymi kim jest inspektor ochrony danych osobowych, kiedy placówka medyczna musi powołać takiego inspektora oraz czym są kodeksy branżowe. Irek opowiedział także o karach pieniężnych, jakie grożą za naruszenie ochrony danych osobowych:

“Do tej pory najwyższa kara w ogóle jeśli chodzi o wszelkie jednostki działające w Polsce, którymi się zainteresował Prezes UODO, to było około 5 mln zł. To jest dużo, ale jeżeli to przełożymy na teoretyczne kary maksymalne, to jeszcze trochę nam brakuje, prawda?”

Jak dobrze zarządzać rejestracją medyczną w placówce?

W tym odcinku gościła u nas Marta Matyja, autorka książki “Transformacja świadomości rejestratorki medycznej”, doświadczona Pani kierownik rejestracji w prywatnej placówce medycznej. O zarządzaniu rejestracją w przychodni Marta wypowiedziała się w ten sposób:

“Najważniejszym jakby filarem dobrze zarządzanej rejestracji jest KOMUNIKACJA, tak. Więc rozwój tych umiejętności komunikacyjnych, ponieważ rejestracja jest sercem całej przychodni. Jest elementem jakby członkiem (w idealnym świecie) zespołu i Ona się komunikuje z poszczególnymi grupami: z szefostwem, z pielęgniarkami, z asystentkami stomatologicznymi i z lekarzami.”

Prawo w gabinecie medycyny estetycznej

Maria Bergmann jako prawnik specjalizujący się w sprawach medycznych podpowiedziała nam co nieco na temat prawa w gabinetach medycyny estetycznej. Jednym z ciekawszych zagadnień były regulaminy w placówkach, o których Maria powiedziała, że:

“Częstym błędem w regulaminie jest dodanie klauzuli niezgodnej z prawem na przykład: gabinet nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie zastrzeżenia, które ma pacjent po wyjściu z gabinetu. Nie można skrócić okresu przedawnienia, który obowiązuje konsumentów i pacjentów w takich sprawach.”

Sprzęt komputerowy niezbędny w gabinecie medycznym

Paweł Nowak, założyciel Telkonet, czyli firmy zajmującej się wdrażaniem sieci teleinformatycznych w placówkach medycznych podczas rozmowy przybliżył nam tematy sprzętu komputerowego, jaki powinien znaleźć się w placówce medycznej. Opowiedział, jaki Internet wybrać do gabinetu medycznego, gdzie kupić komputery do placówki medycznej, a nawet udzielił nam wskazówki, że:

“No i fajnie też jest, żeby te drukarki, które gdzieś bierzemy, żeby one też były odpowiednią wielkością gabarytem, bo też się spotykaliśmy z tym, że gdzieś miał ogromną drukarkę w jakimś gabinecie. No i ona po prostu tam nie pasowała.”

Jak przygotować się do audytu prawnego w placówce medycznej?

Prawniczka specjalizująca się w branży medycznej i beauty, Daria Mięczewska, podpowiedziała nam, w jaki sposób przygotować się na audyt prawny. Opowiedziała o najczęściej popełnianych błędach w dokumentacji medycznej w placówkach medycznych oraz co komu wolno według prawa. Odniosła się do iniekcji wykonywanych przez kosmetologów i podsumowała temat w ten sposób:

“Jeżeli chodzi o iniekcję to zgodnie z rozporządzeniem do pełnej iniekcji mają lekarze i lekarze dentyści. Kosmetolog nie powinien wykonywać takich zabiegów jeżeli nie posiada uprawnień, aczkolwiek nie ma zapisu który by tego zabraniał.”

Rekrutacja lekarzy do prywatnych placówek medycznych

Aneta Bugańska, specjalistka ds. rekrutacji i prezeska zarządu w Ecojob podzieliła się z nami cennymi wskazówkami na temat rekrutacji personelu medycznego. W trakcie rozmowy dowiedzieliśmy się między innymi, jak przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej, w jaki sposób zaplanować rekrutację. Otrzymaliśmy też porady, gdzie najlepiej szukać lekarzy do pracy w prywatnych placówkach medycznych:


“Trzeci etap to jest oczywiście publikacja ofert płatnych. Typu pracuj.pl, olx, jeżeli firma ma swoje konto na LinkedIn, tam też pozyskuje kandydatów, ale to bym powiedziała, że te modele tyczą się bardziej całego personelu poza lekarzami, ponieważ rzadko się zdarza, żeby lekarz sam z siebie zaaplikował na pracuj.pl na ofertę.”

Dofinansowania dla placówek medycznych. Jak otrzymać dotację na szkolenia?

Anna Soćko, przedstawicielka firmy Top Med specjalizuje się w pozyskiwaniu dofinansowań na szkolenia dla pracowników placówek medycznych – zarówno dla lekarzy, jak i dla rejestratorek medycznych, czy menedżerów. Podczas webinaru przebrnęliśmy z nią przez cały proces pozyskiwania dofinansowania na szkolenia dla pracowników placówek medycznych. Omówiliśmy, w jaki sposób placówki mogą starać się o dofinansowania i kiedy najlepiej to robić. Anna Soćko odpowiedziała też na pytanie, czy starając się o dofinansowanie na szkolenie placówka medyczna będzie musiała wyłożyć najpierw własne środki pieniężne. Okazało się, że koszty są różne, cytując ekspertkę:

“W zależności od tego, które to jest województwo, to wkład własny jest od przypadku tych projektów takich dla pracodawców, to jest od 50% do 85% dofinansowania, czyli reszta, to jest wkład własny już przedsiębiorcy. “

Jak promować gabinet medyczny zgodnie z prawem? Sprawdź, co jest zakazane!

Prawnik branży beauty, Bartłomiej Achler, podczas webinaru wyjaśnia co wolno, a czego nie wolno stosować w reklamie placówek medycznych, podając konkretne przykłady i wskazówki. Samą reklamę definiuje w taki sposób:

“No i teraz, co to znaczy, że informacja ma cechy reklamy, bo to też żaden przepis tego nie definiuje. No i oczywiście ustawa o działalności leczniczej tego nie definiuje, natomiast generalnie bezpiecznie będzie założyć, że każda informacja, która ma na celu zachęcenie klienta czy pacjenta przyszłego do odwiedzin Państwa placówki, no będzie mogła być potraktowana jako mająca cechy reklamy, jeżeli jest tam zawarty jakiś element perswazji.”

Kulisy pracy rejestratorki medycznej. Jak wygląda codzienna obsługa pacjentów i praca na systemie medycznym?

Doświadczona kierownik rejestracji medycznej w prywatnej placówce medycznej i autorka książki “Transformacja świadomości rejestratorki medycznej”, Marta Matyja opowiedziała nam o tym, jak wygląda codzienna praca rejestratorki medycznej. Podczas webinaru zaprezentowaliśmy, jak system medyczny może ułatwić i przyspieszyć pracę rejestratorki medycznej. Marta podsumowała nasze oprogramowanie medyczne w ten sposób:

“Prawda jest taka, że naprawdę ja już poznałam trochę tych programów i muszę przyznać, że Proassist zrobił na mnie ogromne wrażenie z tymi funkcjami, bo to nie jest tak, że każdy program je ma. I ja jestem nim zachwycona i tak jak wspomniałam, baza, wiedzy i lista rezerwowa, to chyba to moje takie ulubione i możecie po prostu przejść ze swojego programu do Proassist i Prossist wiem, że pomaga w tym, jest wsparcie przy migracji, przy wdrożeniu. (…) Proassist jest super partnerem i pomaga przejść w tym w miłej atmosferze. To Wam mogę zagwarantować od siebie.”

Czy marketing medyczny działa?

Kolejny raz poruszyliśmy temat marketingu medycznego. Anna Orawska to ekspertka w dziedzinie marketingu i sprzedaży w gabinetach medycznych, która w czasie spotkania na żywo wyjaśniła nam, co sprawia, że marketing w placówce medycznej działa lub nie? Podpowiedziała też, jakie narzędzia najlepiej wykorzystywać do promocji gabinetu, co powinno znaleźć się na stronie www placówki medycznej i jakie możliwości marketingowe daje nam taka strona:

“Daje nam możliwość, żeby tego pacjenta czymś zaciekawić. Co więcej, daje nam te możliwości, takie, które nawet w branży medycznej – jeżeli czegoś nie możemy pokazywać, wprost w reklamie, to na stronie internetowej efekty naszych zabiegów już mogą być widoczne, bo na stronę nie wchodzi byle kto, tylko wchodzi ktoś, kto jest zainteresowany naszą usługą. Natomiast marketingowo jeszcze możemy oczywiście sprzedać, bo pacjent ma informację. Jak się umówić, zadzwonić, napisać. Na messengerze, na WhatsAppie, poprzez widget, czyli można się umówić online.”

Fizjoterapeuto, wypalenie zawodowe może spotkać każdego.

Gościem webinaru dedykowanego fizjoterpoeutom była Joanna Tokarska – doświadczona fizjoterapeutka, instruktorka i twórczyni projektu Fizjopozytywni. Poruszyliśmy wspólnie bardzo ważny temat, jakim jest wypalenie zawodowe, które coraz częściej dotyka fizjoterapeutów. O przyczynach wypalenia zawodowego Joanna powiedziała, że:

“(…) no wydaje mi się, że wszystko i nic może być przyczyną. Za dużo odpowiedzialności może być przyczyną, za dużo pracy w stosunku do życia swojego prywatnego może być przyczyną. To, że jesteś permanentnie niedoceniony w pracy i sfrustrowany może być przyczyną. To, że masz zaburzone jakieś relacje w pracy z kolegami, z koleżankami, z szefem, czy z innymi członkami zespołu może być przyczyną. Kurczę, monotonia może być przyczyną. Wszystko może być przyczyną.”

Czy regulamin i zgody zabiegowe mogą skutecznie ochronić Twój gabinet przed reklamacją ze strony pacjenta?

Gościem odcinka była tym razem Karolina Kochańska, adwokatka specjalizująca się w prawie medycznym. Podczas spotkania poruszyliśmy ważny temat regulaminów i zgód zabiegowych. Wyjaśniliśmy, czym się różni regulamin od RODO i jakie elementy powinna zawierać zgoda na zabieg. Karolina podpowiedziała też, jak sporządzić poprawnie regulamin.

“Po pierwsze to regulamin w ogóle powinien być sporządzony tak, żeby zabezpieczał Państwa interesy, żeby on był, jak to mówię, uszyty na miarę bezpośrednio pod Państwa biznes. Natomiast w tych kopiowanych regulaminach albo gdzieś tam ściąganych z Internetu, często jest tak, że są jakieś postanowienia, które się nazywają klauzulami niedozwolonymi, czyli postanowienia, które w sposób rażący naruszają interesy konsumenta i nie dość, że go nie obowiązują, to jeszcze Państwo się narażacie na jakieś kary.”

Marka osobista lekarza i specjalisty. Jak budować wizerunek eksperta?

Paweł Jędrzejewski – ekspert w dziedzinie marketingu medycznego, specjalizujący się w pozyskiwaniu pacjentów i budowaniu wizerunku gabinetów oraz klinik zgodził się porozmawiać z nami na temat budowania marki osobistej lekarza i specjalisty. Na pytanie, czy jest jakieś minimum czasu, który należy poświęcić na budowanie marki osobistej odpowiedział:

“Mogę ci powiedzieć, że takie minimum, poniżej którego nie schodzimy, no to są dwie publikacje w tygodniu. No wiadomo, że taka przeciętna rolka ma około minuty, więc jedni nagrywają taką rolkę, pięć minut, dziesięć minut, wiadomo, jakieś duble, coś tam, trzeba się rozgrzać, aparat mowy, inni piętnaście, dwadzieścia, ale myślę, że łącząc to z komunikacją z nami, żeby coś wysłać, ustalić, no to minimum pół godziny tygodniowo jest potrzebne.

Naszym sprawnym klientom tyle wystarczy, żeby funkcjonować i markę osobistą rozwijać i jesteśmy na podstawie tego określić tempo rozwoju marki, czyli jej wartości, zasięgów itd. Czym więcej czasu, tym więcej jesteśmy w stanie zrobić, żeby się tej markę rozwijać.”

Pobierz Top 3 Ebooki Marketingowe

Administrator Twoich danych osobowych jest Proassist Sp. z o.o. z siedzibą na os. Handlowe 5, Pokaż więcej

proassist logo

Zamów bezpłatne
połączenie w 5 minut!

Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.

Dział sprzedaży dostępny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 08:00 do 16:00.

Wysyłając formularz, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Proassist.